My Iklan

Saturday, June 12, 2010

Changes..


Salam & hi..

'CHANGE' or dalam bahasa melayunya 'BERUBAH/TUKAR', adalah sesuatu yg aku perlu lakukan ketika ini.. Ye, aku tau aku dah bnyk kali ckp pasal bnda ni.. N aku akan ckp sekali lagi coz aku nya suka la nk story ngn korang!

1st kita ckp psl template aku ni yg asyik berubah2.. hahaha.. ni semua kerana sikap jealous yg timbul dlm hati aku bila melihat beberapa blog kengkawan yg aku kira mencabar gak la.. Terbaru, inilah template blog aku yg korang lihat skrg.. Template ni aku cilok dari 'Blogger Templates Free', so kalau korg nk usha klik je link tu. Ada bnyk template yg korg boleh pilih utk letak kt blog korg..

ok, next to 2nd.. aku kena berubah jd insan yg lebih baik kepada yg terpaling baik.. ermm, setelah hari tu aku mendapat kritikan yg terpuji dari bekas bakal mentua (parents ex aku), so aku decide utk teruskan aje diri jadi yg terbaik.. peduli la kalau lepas ni aku kena 'reject' lagi sebab aku baik.. yg pastinya bila itu berlaku lagi, maka benar lah memang dunia nk dekat giler kiamat!

ketiga plak.. aku perlu berubah dari segi perbelanjaanku.. aku makin sedar yg kealpaan aku utk mengawal kewangan aku telah membuatkan aku terjerumus ke lembah 'hutang'.. hutang ngn bank.. hutang belajar.. hutang ngn member.. hutang ngn fmly pun ade! hahaha.. kesemua hutang2 ini tadi perlulah aku selesaikan.. agar roh aku esok tenang je bila nk mengadap ALLAH SWT.. jadi, perubahan perlu aku lakukan.. berbelanja hanya utk keperluan!! bukan kehendak...

yg 4th ialah aku perlu berubah dari menjadi seorg yg gemuk kpd kurus.. pernah aku di 'offer' utk mengambil bnda2 yg aku kira sebagai haram dan dapat menjahanamkan hidup aku semata2 utk kurus.. jangan risau der, aku BEBAS dari tabiat yg buruk tu.. aku kena tegas ngn diri aku mulai skrg mengenai makan, senaman yg berkaitan utk aku kekal kurus kalo nak.. aku pun harap2 dapat la kurus blk cm dulu.. leh masuk Hero Remaja.. hahaha..

Ooppss..!! Aku rasa cukup lah dulu utk post kali ni.. nanti aku sambung balik citer dlm 'Changes no. 2'.. :) Akhir kata dari aku, "Bebaskan diri anda dari terus dibelenggu, carilah jalan atau peluang untuk terus kekal berada di landasan yang sebenar"..


Sekian, TQ....
n_n

No comments: